Arbetskväll måndag 13 maj

Åsby affär

Hej alla medlemmar!

Måndag 13/5 är det årerts första arbetskväll. Vid samlas vid Åsby affär kl 18:00 för diverse jobb både ute och inne och efter avslutat arbetspass så bjuder föreningen som vanligt på enklare förtäring.

Vi kommer därefter att träffas på måndagskvällarna under våren för att fortsätta arbetet med att underhålla våra lokaler på Åsby Gård. Planen är att vi under våren ska måla om i det gamla kontoret samt måla dörrar och fönsterfoder utvändigt. Dessutom ska vi röja bort sly och ris bakom affärslängan och runt magasinet. Vad vi fokuserar på nu måndag beror på vädret men räkna med arbete utomhus och ta gärna med en egna redskap. Det som behövs är skrapor för att ta bort färg samt sekatör/grensax!

Så ta chansen att förena nytta med nöje och kom till Åsby affär nu på måndag för gemensamt arbete och trevlig samvaro!

Styrelsen Widbo Hembygdsförening