Valborgsmässofirande

Aktiviteter

Traditioner är roligt, och EN av de roliga traditionerna är såklart Valborg, som vi här i Vidbo firar tillsammans.

Vi träffas vid 19:30 för att fira in våren med Valborgsmässobrasa i Norrby hage. Vi lyssnar på vårtal och sjunger in våren, och därefter tänds brasan. Det kommer finnas grillad korv med bröd samt läsk, bubbelvatten och saft att köpa till en billig penning.

Efteråt samlas vi på Den Stegrande Ponnyn för en kul kväll tillsammans.

Där kommer vi ha en grillmästare som kommer servera revbensspjäll och potatissallad för de som blir hungriga under kvällen. Även detta till en billig penning tillsammans med det som alltid serveras på våra samkväm.

Du som medlem får som vanligt ta med dig en gäst till kvällens samkväm, men vi kommer såklart göra allt vi kan för att han eller hon skall bli medlem i vår förening 🙂

Varmt välkomna!

Styrelsen för Widbo Hembygdsförening