Städdag 7 maj

Aktiviteter

Nu har vi sjösatt en idé om att vi skall snygga till våra dikesrenar i vår socken.

Tyvärr har ju folk svårt att hålla fönstren på sina bilar stängda när de är ute och åker, så vacuumeffekten från luften på utsidan gör att saker sugs ur bilarna och hamnar i våra diken. Nåja, det var den snälla versionen av hur skräpet hamnar där det inte skall vara.

Vi tänkte att vi skulle samlas under vårsolen, ta en promenad, ha med oss en säck, och plocka upp det vi hittar. En perfekt familjeutflykt, med liten extra present till barnfamiljerna, samt ett diplom till alla barn som är med.

Lördag 7 maj är dagen det gäller. Vi samlas kl 10:30 vi Åsby Affär. Ni utrustas med handskar och säckar och tilldelas ett område att ”beta av”. Ni åker själva ut, eller så skjutsar vi er.

Runt 12-tiden så är vi nog ganska klara och då blir det grillad korv och dricka till alla duktiga plockare.

Ta gärna med grannar och bekanta som hjälp. De får såklart möjlighet att samtidigt bli medlemmar i föreningen 🙂

Hoppas vi syns den 7:e.

Varmt välkomna!